Thursday, February 17, 2011

bagai sang suria menceriakan pagi

hati oh hati
cerialah semula
biar mendung berarak pergi
jauh2 dari hati

jiwa oh jiwa
tenanglah semula
buang semua kacau bilau
buang jauh nun di seberang sana

but we cant help it kan?
when mendung
maka ya ia mendung
hujan?
maka ya kita basah.

luka maka ya sakit
sakit maka ya pedih
pedih maka ya nangis
nangis maka bengkak la mata

suka duka perkara biasa
hidup tak lepas dramanya
biarpun ending kita yg tentukan
tp b4 dpt ending 2 byk konfliknya
narrator kata baru sedap plot cerita

kadang2 aku mahu rasa hidup bosan
hidup yg plain buat perkara rutin
kalau tiada terlampau suka
maka tiada terlampau duka
semua moderate saja.

ah tapi aku gadis abad ini
aku sukakan cabaran
aku mahukan pengalaman
aku simpan kenangan
biar jadi pengajaran
sentiasa bawa diri hati2
aku masih bernyawa

sandaranku
kau perlu tahu
sedarlah wahai jantungku
bangun dari lena mu
selagi kau berdegup
selagi itu aku masih bernyawa
dan selagi itu kita masih memainkan drama
yang tak lepas menuntut kita memainkan watak utama

2 comments:

Misz-sakura said...

wahhhh, bombastic words there ! Pandai karang eyh, two thumbs up ! hehe

syazwaney said...

hati punya pasal... T_T