Wednesday, February 16, 2011

aku ter-emo lagi

bila hajat x tercapai
bila kehendak x kesampaian
bila kemahuan x dituruti..
aku jd begini

hmm...
aku sudah kata kan
dari awal dlu
aku deman
byk kemahuan

kau yang menerima
kau yg melayani kau yg menuruti
jd jgn salahkan aku jika aku jd manja
dan manja lagi

tidak
aku x slahkn kau
hanya emosi ku menguasai diri
di kala itu aku x dapat berfikir jelas
serabut? x keruan?
tidak aku lebih teruk dari itu

tangan memegang buku
bacalh wahai mata
fahamilah wahai hati
tapi tidak
dihadapan buku itu air jernih ini menitik lagi

sabarlah wahai jiwa
tabahlah wahai hati
dunia memang begini
tidak semua yang kita mahu, dapat
semua bergantung pada rezeki

tp aku hiba
ku pilih yang paling baik dari gerobok
ku perindah segalanya
ku tepek keindahan sementara
tp akhirnya aku di sini
mengelap contengan yg kubuat td....

ku tatap kotak itu
tidak baik ia terbazir
ambillah sahabat
aku relakan
...........

oh sepi sepi ku....

mentari pagi bawakan embun
sejukkkan hati.....

5 comments:

Izzatul Huda said...

oh dear....
you sure can wrote somthing great! like it...;)

btw, jangan emo2. tenang2 je...
everything will be better. insyaAllah. :)

syazwaney said...

kakak.... wowowowo...T_T

Misz-sakura said...

Chaiyok2 waniey, dont know the truth of ur prob but wanna say, whateva probs u stucked with, still there are sooooooo many frens + family, for sure will support u ! =] [wah, speaking dgn orang terer BI nih, sory kalo tersilap kahkah]

syazwaney said...

hahaha... jah... mnde tere.. bese bese je..... hahaha.. 2la.. harapnya dpt solve bebaik kn??

Misz-sakura said...

insyaAllah u will =]