Monday, February 15, 2010

yesterday once more


rasa mcm br smalam matua(nenek) ckp ngan along
"long, blajar baik2, jau 2 d tempat orang.."
"ya matua.. nnti pndai2la along tu.."
" rajin-rajin balik, nnti mamatua rindu"
ak senyum jak..
realitinya, cuti sem lalu ak x balik, cuti 2 bulan pn ak x balik, cuti raya cina pn ak nda balik.. lama sua ak nda balik...
ada jg matua tanya.. tp mamy ckp along bz tu d uni dia.. betulkah aku lebihkan kerja uni dari family
aku nda taw..
ak sgt sedih!!
smpai nda taw mo buat apa..
perlukah ak balik...
tapi ak suda terikat di sini..
huhuhu
mcmnni???
mamy ckp nda payahla balik.. tp rasa besalah nnti..
takut menyesal kalo nda jumpa matua..
takut2 ni la last time....
aku buntu....
kawan vs family
bukannya nda mo balik
bukkannya nda boleh balik..
tp hati ak ckp balik otak ak ckp jangan!
smalam adik talifon
" kalung, ko bx ka?"
"nda, men fb jak ni. napa?"
" ko kc kirim yasin dr sana, nazak sua mamatua ni"
trus ak tutup laptop buka yassin...
al-fatihah, semoga ringan bebannya...
matua,
diala antara yg ak syg..
Ya Allah,
mcm br semalam ko cabut nyawa bapatua
sedihnya pn masih ada.. satu ruang kosong yang kosong....
skrg Kau mo amik lagi satu kah?
dia blum lg tgk aku grad
dia blang tgk gmbar pn jadi
tp ak da setaun lg mo grad ni... ko sempatkanlah Ya Allah...
Kazen2, SedAra2 ku suma suda bekumpul di kampung... Ak nda mau nnti nex time kami kumpul, mo kumpul d kubur....
matua,
kalo dia teda, sepa mo ciup pipi alk stp kali ak blik kg.
sepa lg org 1st ak mo cri kalo trn fl8
sepa mo ajar ak ikat lamban
sepa mo kasi masak udang cili padi fav aku?
sepa mo kasi kwn ak tdur, belai2 rambut aku??
org ckp you wont know the value till u lost it
tp ak taw value yg aku bakal hilang...
Ya Allah berilah ak kekuatan...
Berilah dia Kekuatan..
Kalau sudah takdir-Mu akan Kau ambil dia kembali
Maka redhakanlah hatiku...
Bukan ak nda kasi rela.. tp ak mc x bersedia..
hati, tabahlah....

3 comments:

mellycha said...

relax gapil..xdpt try blk ka?

syazwaney said...

ak mo balik!!! tp mamaku ckp ndak payahla.. plus.. kalu ak balik nnti team ak x buli pg debat... wuwuwuwuwuw...

Aliashim Albani said...

Waney tabah ye...